De zorgverzekeraar vergoedt deze hulp niet. Er komen bij mij ook cliënten met een smallere beurs. Wat ik dan doe om te zorgen dat ze het maximale uit de behandeling halen is de frequentie van afspraken laag houden, bijvoorbeeld een afspraak per maand.
Ik geef dan tips en huiswerk mee om de voortgang zo goed mogelijk te laten verlopen. Je kunt dus de keuze maken om minder afspraken te hebben en in die tussentijd meer zelf te doen.
Gratis hulp creëert een scheve balans en ervaring leert ook dat gratis hulp minder betrokkenheid oplevert vanuit cliënten. Een afspraak wordt dan makkelijker vergeten of verplaatst.
Behandeling wordt niet vergoed oor de zorgverzekeraar.
Ik heb wel regelmatig een actie, bijvoorbeeld via Facebook, waarbij je een behandeling kunt winnen.
Als je in de ziektewet zit en je staat bijvoorbeeld op een wachtlijst voor de GGZ, dan kan het wel zinvol zijn met je werkgever te overleggen over vergoeding van de kosten die bij mij gemaakt worden. Hoe langer je moet wachten op hulp, hoe slechter je situatie wordt en daardoor zit je dus langer in de ziektewet. Dit levert voor je werkgever ook een kostenplaatje op. Je werkgever mag uiteraard met mij contact opnemen om te vragen naar de mogelijkheden.